Inschrijven of wijzigen CWZ-administratie

Van elke patiënt leggen wij een aantal gegevens vast in onze administratie. Dat doen we voor uw veiligheid. We willen zeker weten dat we de juiste persoon voor ons hebben. Ook willen we u en uw huisarts kunnen bereiken als dat nodig is. De gegevens van uw verzekeraar zijn vereist voor een juiste betaling van de zorg. 

Wat meenemen naar CWZ?

Bij elk ziekenhuisbezoek:

  • Identiteitsbewijs (ook voor kinderen). Lees meer over identificatie en de geldige identificatiemiddelen.
  • CWZ-registratiekaart
  • Verzekeringsbewijs van de zorgverzekeraar (zorgpas).
  • Uw medicijnpaspoort of een ander overzicht van de medicijnen die u nu gebruikt. Dit kunt u halen bij uw apotheek.
  • Bij verwijzing van buiten CWZ: de verwijzing van uw huisarts of andere verwijzer (alleen een Zorgdomein-nummer kan ook).

Inschrijven of wijzigen gegevens

Bij de registratie bij de hoofdingang van CWZ regelen wij alles rondom uw inschrijving. Komt u naar een polikliniek buiten het hoofdgebouw, dan kunt u hiervoor terecht bij de balie daar (CWZ Waalsprong, CWZ Druten, poli dermatologie, poli plastische chirurgie en poli sportgeneeskunde). Wij registreren uw BSN, adres, huisarts, verzekering en apotheek.

Al eerder in CWZ geweest?

Dan heeft u al een CWZ registratiekaart. Check voor het ziekenhuisbezoek of de gegevens nog kloppen. Is er wat veranderd? Ga dan 15 minuten voor uw afspraak langs de registratie bij de hoofdingang. U hoeft hiervoor geen afspraak te maken. Bij poliklinieken buiten CWZ kunt u zich 5 minuten voor uw afspraak melden. Wilt u telefonisch laten controleren of uw gegevens kloppen? Dat kan ook. Bel dan 024 365 85 79. Houdt uw CWZ registratiekaart of BSN bij de hand, zodat wij u kunnen identificeren. Is er inderdaad iets veranderd of moeten we uw BSN nog vaststellen? Dan vragen wij u om uw registratiekaart te laten wijzigen bij het eerstvolgende bezoek aan het ziekenhuis. De wet staat niet toe dat u uw BSN telefonisch aan ons doorgeeft.

Eerste keer in CWZ?

Ga dan 15 minuten voor uw ziekenhuisafspraak langs de registratie bij de hoofdingang voor een CWZ registratiekaart. U hoeft hiervoor geen afspraak te maken. Bij poliklinieken buiten CWZ kunt u zich 5 minuten voor uw afspraak melden.

Adreswijziging doorgeven

Bent u verhuisd of gaat u verhuizen? Geef deze wijzigingen aan ons door via dit formulier.

Let op: bij uw eerstvolgende bezoek aan CWZ gaat u eerst naar het welkomstpunt bij de hoofdingang. Daar moet u zich melden bij de balie Registratie om uw registratiekaart te veranderen.

Ziekenhuiszorg heeft financiële gevolgen voor u

Zorg dat u vóór het ziekenhuisbezoek weet welke gevolgen dat zijn. Lees meer over ziektekosten en rekeningen.

Heeft u geen Nederlandse zorgverzekering?

Dan vragen we u een voorschot te betalen bij de registratie bij de hoofdingang. De hoogte van het voorschot wordt bepaald aan de hand van het passantentarief. De werkelijke kosten worden met het voorschot verrekend en achteraf gefactureerd. Deze controle kan bij elk ziekenhuisbezoek plaatsvinden.

Woont u in het buitenland?

  • Kunt u via een EHIC kaart (European Health Insurance Card) aantonen dat u verzekerd bent? Dan kan het ziekenhuis de kosten rechtstreeks bij uw zorgverzekering declareren.
  • Heeft u geen EHIC kaart? Dan vragen wij u een voorschot te betalen bij de registratie bij de hoofdingang aan de hand van het passantentarief. De werkelijke kosten worden met het voorschot verrekend en gefactureerd. 
  • Als u in het buitenland wel verzekerd bent, dan kunt u de gemaakte kosten bij uw zorgverzekering of reisverzekering declareren.