Thuismonitoring slaap

Bij slaapproblemen kunt u inzicht krijgen in uw gezondheidssituatie met behulp van de app CWZ Thuis. 

CWZ Thuis – Slaap is een app die wij samen met Luscii, onze partner bij het ontwikkelen van digitale zorg en telemonitoring, hebben ontwikkeld binnen het programma CWZ Thuis. De app maakt het mogelijk om op afstand mee te kijken naar uw gezondheidssituatie. 

 

De CWZ Thuis - Slaap app bestaat uit twee delen: de intake en de behandeling met het neus- of gezichtsmasker (CPAP). Bent u doorverwezen maar nog niet onder behandeling dan vult u de CWZ Thuis- Slaap intake app eenmalig in. Bent u onder behandeling met een CPAP masker dan vult u de deze app in het begin wekelijks in. De invulfrequentie zal geleidelijk afgebouwd worden naar één keer in het half jaar.  CWZ Thuis – Slaap is onderdeel van uw behandeltraject in CWZ. Wij raden het gebruik van de CWZ Thuis-app ten zeerste aan als onderdeel en ondersteuning van uw behandeling, maar het is niet verplicht.

Waarom de CWZ Thuis-app?

Met de app CWZ Thuis kan de zorgverlener op afstand uw gezondheid  in de gaten houden. Via de app staat u altijd in verbinding met uw zorgverlener. Dat is prettig als het goed gaat en geruststellend als het nodig is. In de app staan ook educatie modules. U houdt zelf de regie in handen en u ziet het verloop van uw ziekte of uw klachten.

Heeft u direct hulp nodig?
Let op: thuismonitoring is geen vervanging van de spoeddienst. Heeft u direct hulp nodig? Neem dan contact op met de poli, huisarts, de huisartsenpost of – als het acuut en ernstig is – 112.

Toon meer

Hoe werkt thuismonitoring slaap?

Als u nog niet onder behandeling bent:
Na het eenmalig invullen van enkele gegevens wordt er bepaald welk onderzoek er moet plaatsvinden en op welk spreekuur u geplaatst moet worden. Daarnaast krijgt u alvast algemene informatie over snurken, het slaap apnoe syndroom en algemene adviezen over gezonde slaapgewoontes en een gezond gewicht.

Als u onder behandeling bent met een neus- of gezichtsmasker (CPAP):
Bij CPAP gebruikt een patiënt tijdens de slaap een apparaat dat, via een masker, lucht onder verhoogde druk de luchtpijp in blaast. De lucht blaast de luchtpijp open, waardoor deze niet meer dicht valt. Om patiënten met een CPAP masker goed te kunnen begeleiden krijgen ze de CWZ Thuis – Slaap CPAP aangeboden. U vult dan de eerste vier weken wekelijks de app in. Daarna vult u de gegevens maandelijks, per kwartaal en daarna een keer per half jaar in. 

De door u gemeten en ingevulde gegevens worden automatisch doorgestuurd aan uw behandelend zorgverlener in CWZ.

  • Zijn dit normale waarden? Dan hoeft u niets te doen. 
  • Wijken de gegevens af? Dan nemen wij binnen twee werkdagen contact met u op.

We kijken dan samen met u welke zorg op dat moment het beste bij u past. De slaapconsultent kijkt altijd op de achtergrond mee en wordt zo nodig ingeschakeld.

Wat wordt er gemeten?

  • Gebruik CPAP masker
  • Uren slaap met masker
  • Slapen en snurken met masker
  • Maskerproblemen (o.a. luchtlekkage en neusklachten) 
  • Ademstops 

Hoe starten met thuismonitoring slaap?

  • Is uw mailadres bekend bij CWZ? Dan ontvangt u daarop een bevestigingsmail van CWZ. 
  • Heeft u de mail van CWZ ontvangen? Dan kunt u de app installeren op uw smartphone of tablet.
  • Heeft u de app gedownload? Dan kunt u starten met de eerste metingen.
  • Wilt u meldingen ontvangen wanneer u berichten van uw zorgverlener heeft ontvangen? Geef dan bij instellingen van uw telefoon of in de CWZ Thuis app aan dat u meldingen wilt ontvangen.

Gebruikt u al een andere app van CWZ Thuis?

  • Open de CWZ Thuis app.
  • Klik op instellingen rechtsboven in de app. Dit lijkt op een soort wieltje.
  • Klik op “Nog een account toevoegen”.
  • Voer uw gebruikersnaam in. De gebruikersnaam vindt u in de email met het onderwerp “CWZ thuismeten”.
  • Vul de code in die u ontvangt op uw e-mailadres.
  • U kunt nu voor verschillende CWZ Thuis programma’s uw metingen insturen. Via de knop “Accounts”, links bovenin het startscherm van de app, kunt u wisselen van programma.

Vragen en contact thuismonitoring slaap

  • Heeft u hulp nodig of vragen over de app? Raadpleeg de website www.luscii.com/hulp. Of neem contact op met Luscii via support@verwijder-dit.luscii.com of 085-130 58 51.
  • Heeft u medisch inhoudelijke vragen? Neem dan contact op met de slaapconsulent via telefoonnummer 024-3658937. Zij zijn bereikbaar van 8.30 – 17.00 uur. Na 17.00 uur belt u met de Huisartsenpost. 
  • Heeft u levensbedreigende klachten? Bel dan 112.

Het gebruik van de CWZ Thuis-app is niet verplicht.

Praktische informatie

Maatregelen corona

Houd u aan de corona-maatregelen van CWZ om besmetting te voorkomen.

Wat neemt u mee?

Bij elke afspraak neemt u mee: een geldig legitimatiebewijs voor identificatie, CWZ-registratiekaart, actueel medicijnoverzicht (AMO), zorgpas.

Bereid u goed voor

Bedenk thuis al wat u tijdens uw afspraak wilt vragen. Als u goed op de hoogte bent, neemt u besluiten die passen bij uw persoonlijke situatie. Dit heet samen beslissen.

Melden bij een Meldpunt

U meldt zich voor een afspraak bij een Meldpunt. U kunt zich aanmelden met uw identiteitsbewijs bij een aanmeldzuil of bij een medewerker.

MijnCWZ

Via het beveiligde patiëntportaal MijnCWZ kunt u thuis uw persoonlijke en medische gegevens inzien die bij ons bekend zijn.