Zorg overal

CWZ wil patiënten met digitale zorg de juiste zorg op de juiste plek geven. Waar en wanneer u dat wilt. Thuis, onderweg en bij CWZ. U bepaalt zelf. Zorg overal, persoonlijk en dichtbij.

Digitale zorg naast fysieke zorg

Digitale middelen zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Dat merken we ook in de zorg. Denk aan beeldbellen met uw zorgverlener, een afspraak wijzigen in uw patiëntportaal MijnCWZ, informatie over uw onderzoek opzoeken in de CWZ Zorg app of uw gezondheid in de gaten houden via de CWZ Thuis app. CWZ biedt Zorg Overal: ZO! Thuis, onderweg en in het ziekenhuis. Waar en wanneer u wilt. Net wat u wilt en wat bij u past.

Lees hier het nieuwsbericht over ZO! Zorg Overal

Zorg overal: digitale zorg keuzemomenten


 

Zelf kiezen en samen beslissen

Waar u ook bent, CWZ biedt u op elk moment zorg, overal. Samen met uw zorgverlener bespreekt u welk soort afspraak het beste bij uw gezondheidssituatie en wensen past. Gaat het om een lichamelijk onderzoek? Dan is een afspraak in het ziekenhuis handig. Komt u op controle? Dan kunt u ook samen beslissen om liever te (beeld)bellen. Hierin heeft u zelf keuze én regie. ZO! doen we dat in CWZ.


 

Alle mogelijkheden op een rij

CWZ biedt verschillende digitale zorgmiddelen aan. Deze middelen zorgen ervoor dat u minder vaak naar het ziekenhuis hoeft te komen. Uw gezondheid wordt op afstand in de gaten gehouden. U heeft inzicht in uw eigen gegevens en afspraken. En u kunt vanuit thuis contact hebben met uw zorgverlener. Bekijk de keuzemogelijkheden per middel hieronder.

MijnCWZ patiëntportaal

MijnCWZ is uw eigen, persoonlijke patiëntportaal om gegevens, uitslagen, afspraken, vragenlijsten en meer in te zien. U kunt MijnCWZ gebruiken op uw mobiele telefoon, computer of tablet.

CWZ Thuis app

CWZ Thuis is een app voor thuismonitoring. De app maakt het mogelijk voor uw zorgverlener om op afstand uw gezondheidssituatie in de gaten te houden. Via de CWZ Thuis app staat u altijd in verbinding met uw zorgverlener. Dat is prettig als het goed gaat en geruststellend als het nodig is.

CWZ Zorg app

Met de CWZ Zorg app heeft u alle informatie over uw bezoek, operatie of behandeling bij elkaar in één app. De informatie gaat over uw eigen aandoening of ziekte. U gebruikt de CWZ Zorg app als een app voor op uw mobiele telefoon.

Beeldbellen

In plaats van in het ziekenhuis op afspraak komen bij uw zorgverlener, kan dat ook digitaal door te beeldbellen. Beeldbellen doet u vanuit huis in uw eigen, vertrouwde omgeving. U ziet en hoort uw zorgverlener via uw telefoon-, tablet-, of computerscherm.

Voor- en nadelen van digitale zorg

Digitale zorg kan vreemd of spannend klinken. U blijft echter persoonlijk contact houden met uw zorgverlener. Soms alleen via een beeldscherm in plaats van in het ziekenhuis. Dat is misschien even wennen. Het biedt ook voordelen. U hoeft dan niet heen en weer te reizen naar het ziekenhuis en vervoer of begeleiding te regelen. Want u kunt dan thuis met uw zorgverlener (beeld)bellen.

Altijd en overal toegankelijk

Digitale zorg biedt veel mogelijkheden. U kunt hierdoor snel en eenvoudig bij uw medische gegevens. In een beveiligde omgeving, via uw computer, laptop, tablet of smartphone. Overal waar u bent en op ieder moment wanneer u maar wilt. U kunt hiervoor kiezen naast of soms in plaats van fysieke zorg in het ziekenhuis. 

Veilige omgeving

Alle digitale middelen van CWZ werken via een beveiligde verbinding. U krijgt eerst altijd een mail van het ziekenhuis, voordat u gebruik kunt maken van het patiëntportaal, een app of een beeldbelafspraak. Hierin vindt u een persoonlijke link of inloggegevens. U hebt dus altijd contact met het ziekenhuis via een beveiligde verbinding in via uw pc, laptop, tablet of smartphone. Tijdens een beeldbelafspraak zit uw zorgverlener ook altijd alleen in een besloten ruimte. Er kan niemand meekijken of meeluisteren. Uw gesprek is strikt vertrouwelijk en uw privacy gewaarborgd.

Investeren om te leren

Wanneer u de digitale middelen van CWZ voor het eerst gaat gebruiken, zal dit even wennen zijn. Het vereist wat tijd en oefening om te controleren of u alles in huis hebt wat u nodig heeft aan apparatuur, om te testen of deze goed werkt en om te ontdekken en leren hoe u uw zorgzaken kunt bekijken, regelen of doorsturen. Komt u hier niet uit? Dan vindt u op deze pagina verschillende handleidingen. U mag ook altijd onze klantenservice bellen: 024 - 365 7300.

Snel en eenvoudig zaken regelen

Met de digitale middelen van CWZ kunt u snel, eenvoudig en veilig zelf zaken regelen voor uw ziekenhuiszorg. Bijvoorbeeld uw uitslag bekijken in patiëntportaal MijnCWZ, informatie over uw behandeling opzoeken in de CWZ Zorg app, bij chronische ziekten waarden doorgeven via de CWZ Thuis app en op controle bij uw zorgverlener via een beeldbelafspraak. 

Meer tijd en minder gedoe

Voor uw bezoek, onderzoek of behandeling in CWZ kunt u zelf thuis al veel digitaal regelen. Zoals een vragenlijst invullen, afspraak inplannen of uitslag bekijken in patiëntportaal MijnCWZ. Andersom kan uw zorgverlener via een slimme app digitaal met u meekijken hoe het thuis met uw gezondheid gaat. Heeft u toch wat of bent u een beetje ongerust? Dan kunt u er voor kiezen om een e-consult aan te vragen of om te beeldbellen met uw zorgverlener in plaats van naar het ziekenhuis te komen.  Dat kan best wat (reis)tijd, gedoe en parkeerkosten schelen. 

Persoonlijke zorg op maat

Krijgt u binnenkort een onderzoek? Dan kunt u in de CWZ Zorg app alvast bekijken hoe dat in zijn werk gaat en hoe u zich hierop kunt voorbereiden. U vindt daarin allerlei informatie en filmpjes. Heeft u een chronische ziekte zoals diabetes? Dan kunt u thuis uw glucosewaarden meten en invoeren in de CWZ Thuis app. Uw zorgverlener kijkt dan digitaal mee hoe het gaat. Ziet alles er goed uit? Dan hoeft u soms niet eens meer naar het ziekenhuis te komen voor controle. Wijken de waarden af? Dan neemt uw zorgverlener contact op om zorg op maat met u af te stemmen.

Arts Vermeulen met CWZ Thuis app | CWZ Nijmegen
Lancering thuis app A70

De CWZ Thuis-app stelt gerust. Een arts, verpleegkundig specialist en een patiënt vertellen erover: bekijk de video.


 

Ervaringen

Ervaringen van patiënten

Uit verschillende onderzoeken blijkt dat patiënten positieve ervaringen hebben.

  • 'Ik vind mezelf niet heel digitaal vaardig. Maar op MijnCWZ kijk ik wel regelmatig naar uitslagen of afspraakinformatie" - patiënt bij onderzoek MijnCWZ
  • 'Ik gebruik digitale zorg, omdat ik sneller informatie krijg en meer eigen regie heb' - patiënt bij onderzoek digitale zorg CWZ
  • 'Fijn dat ik niet voor alle bloeddrukmetingen naar het ziekenhuis hoef' - patiënt bij onderzoek CWZ Thuis app door Zorgbelang

'Zo heb ik meer eigen regie' - patiënt

Ervaringen zorgverleners

Ook zorgverleners zien de voordelen van digitale zorg.

  • Mechteld Vermeulen, internist: 'De maatschappij verandert en de toekomst vraagt om andere zorg. We moeten de zorg vernieuwen om patiënten zelf meer regie en de juiste zorg op de juiste plek te geven. Dit vraagt om vernieuwing van zorg met behulp van digitale oplossingen, om patiënten op afstand te kunnen begeleiden.'
  • Anneke van Veen, longarts en CMIO e-Health: 'Met digitale zorg kunnen we patiënten beter volgen en voorlichten. We kunnen nu samen met de patiënt in de gaten houden hoe het thuis gaat en of het echt nodig is om naar het ziekenhuis te komen. Is contact met een zorgverlener toch nodig, dan wordt direct een afspraak gemaakt. Indien mogelijk via beeldbellen, of telefonisch. Of anders toch met een bezoek aan het ziekenhuis.'

'Zo kunnen we patiënten op afstand begeleiden' - Mechteld Vermeulen, internist


Meer informatie

Ik wil weten wat voor mij mogelijk is, hoe kom ik daar achter?

Vraag uw zorgverlener naar de mogelijkheden van digitale zorg voor u.