Rekeningen en prijzen

Rekeningen en prijzen

Aanmaning en betalingsregeling

U kunt hiervoor contact opnemen met debiteuren administratie, telefoonnummer  024 – 365 5432 debiteurenadministratie@verwijder-dit.cwz.nl

U kunt hiervoor contact opnemen met debiteuren administratie, telefoonnummer  024 – 365 5432, emailadres debiteurenadministratie@verwijder-dit.cwz.nl

Contract zorgverzekeraars

De website van de Rijksoverheid helpt u bij het vinden van een zorgpolis die past bij uw situatie.

Neem daarvoor contact op met uw zorgverzekeraar. Het kan zijn dat bepaalde behandelingen niet vanuit de basisverzekering vergoed worden, maar wel uit uw eventuele aanvullende verzekering.

Kijk bij vergoedingen om te zien met welke zorgverzekeraars CWZ afspraken heeft gemaakt.

Eigen risico

De thuismeten app is een onderdeel van uw zorg in CWZ. De kosten hiervan worden ingediend bij uw zorgverzekeraar. Dit kan vallen onder uw eigen risico. Voor vragen over uw eigen risico kunt u terecht bij uw zorgverzekeraar.

 

Voor sommige DBC-zorgproducten/behandeltrajecten geldt dat het dossier 12 maanden open moet blijven staan, voordat de factuur gestuurd kan worden. Dat is wettelijk verplicht. Vanaf 2015 blijft een DBC 120 dagen open staan.

Een behandeling wordt gestart met een DBC-code. De overheid heeft bepaald dat het tarief van de DBC wordt toegekend aan het jaar waarin de DBC is begonnen. U bent dus niet twee keer het eigen risico kwijt voor een behandeling over de jaarwisseling heen.

Hoogte factuur

Het is vooraf niet aan te geven hoe duur een urinekweek gaat worden. Dit is namelijk afhankelijk van het verloop van het onderzoek. Ook het soort verwekker dat de infectie veroorzaakt en de bijzonderheden van de patiënt (bijvoorbeeld zwanger, leeftijd, geslacht) spelen een rol. Voor iedere verwekker is namelijk een ander soort onderzoek nodig en ieder onderzoek heeft zijn eigen kosten.

Het tarief is een gemiddelde prijs die gebaseerd is op een gemiddeld profiel van de patiënt. Het kan zijn dat bepaalde onderdelen van een DBC niet gedaan zijn, omdat ze bij u niet nodig waren.

Juistheid factuur

U kunt hiervoor contact opnemen met het contactcentrum zorgkosten CWZ, telefoonnummer (024) 365 54 10.

Het ziekenhuis brengt voor dit verblijf kosten in rekening bij uw zorgverzekeraar. Deze worden volledig vergoed door de zorgverzekeraar. U betaalt wel het verplichte eigen risico. Wilt u hier meer over weten? Informeer dan bij uw zorgverzekeraar of bij het contactcentrum zorgkosten (024 365 54 10).

Het is mogelijk dat de datum niet overeenkomt. De datum staat voor de datum van opening van de Diagnose Behandeling Combinatie (DBC). DBC's zijn onderverdeeld in een start (initiële) DBC en een vervolg DBC. Er zijn regels wanneer de start DBC gesloten moet worden (bijvoorbeeld na een bepaalde behandelperiode; ook al is de behandeling nog niet klaar). Een vervolg DBC moet dan direct aansluitend worden geopend. Het kan dus zijn dat u niet exact op deze datum in het ziekenhuis bent geweest.

CWZ revalidatiegeneeskunde werkt samen met het revalidatiecentrum Sint Maartenskliniek. Omdat u het consult heeft gehad van een arts van de Sint Maartenskliniek, ontvangt u ook op naam van dit ziekenhuis de factuur.

We kunnen u een overzicht sturen van de behandelingen/verrichtingen die u heeft gehad in CWZ. U kunt daarvoor contact opnemen met het contactcentrum zorgkosten CWZ, telefoonnummer (024) 365 54 10. U ontvangt via uw zorgverzekeraar een gespecificeerde nota. Deze is in te zien in de 'mijn omgeving' op de website van uw zorgverzekeraar.

De 9-cijferige DBC-zorgproduct (groep) codes of de 6-cijferige declaratiecode kunt u eenvoudig op de website van de Nederlandse Zorgautoriteit terugzoeken.

Ontvanger factuur

Bij een restitutiepolis en zorg die buiten het basispakket valt, sturen we de factuur naar u. Afhankelijk van de zorgverzekering die u heeft, kunt u dit declareren bij uw zorgverzekeraar. U kunt hiervoor het beste met uw zorgverzekeraar contact opnemen.

CWZ stuurt de factuur rechtstreeks naar uw zorgverzekeraar. Die verrekent dan eventueel het eigen risico met u. Bij onverzekerde zorg wordt de factuur verzonden naar de patiënt of naar de verzekeraar, afhankelijk van de afspraken die met de betreffende verzekeraar zijn gemaakt. Bent u aanvullend verzekerd, dan kunt u contact opnemen met uw zorgverzekeraar.

Onverzekerd

U kunt terecht in CWZ, maar dit kan financiële gevolgen voor u hebben. Kijk op de site van Zorginstituut Nederland voor meer informatie over gemoedsbezwaren.

Neem contact op met uw zorgverzekeraar om af te stemmen of dit mogelijk is. U krijgt van uw verzekeraar formulieren die u moet invullen voordat een behandeling kan starten.

Het College voor Zorgverzekeringen heeft bepaalde ziekenhuizen hiervoor gecontracteerd. In deze regio (Nijmegen-Boxmeer) is dat vanaf 1 januari 2014 CWZ. U kunt dus bij ons terecht.

Prijzen ziekenhuisbehandeling

In deze prijslijst ziet u wat u maximaal betaalt als CWZ geen contract heeft met uw zorgverzekeraar. Het kan zijn dat we extra afspraken hebben gemaakt met uw zorgverzekeraar voor een lager tarief. Vraag het na bij uw zorgverzekeraar.

Het is niet exact aan te geven wat een behandeling gaat kosten, omdat we vooraf niet weten hoe een behandeltraject er uit gaat zien. We kunnen u ter controle wel een overzicht geven van de behandelingen die u heeft gehad. Vanaf juni 2014 vermelden zorgverzekeraars en zorgverleners dit ook op de factuur.

Vragen overig

  • Misschien staat het antwoord bij de informatie over ziektekosten en rekeningen.
  • Stel uw vraag via een e-consult in patiëntportaal MijnCWZ aan het contactcentrum zorgkosten:

    • Ga naar MijnCWZ en log in met DigiD.
    • Kies de pagina ‘e-consult’ in het menu.
    • Kies 'start nieuw e-consult'.
    • Kies in het veld ‘aan’ voor ‘Contactcentrum zorgkosten’.
    • Schrijf uw bericht en klik op 'versturen'.
  • Bel het contactcentrum zorgkosten: 024 365 54 10. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 12.00 uur en van 12:30 uur tot 16.00 uur.
  • Stel uw vraag via het contactformulier van het contactcentrum zorgkosten.