Leroy Verhoeks is projectmanager bij Van Eck & Oosterink

Leroy Verhoeks, Van Eck & Oosterink Communicatieregisseurs

‘Wij zijn al 10 jaar de huisdrukker van CWZ. Om een idee te geven: we drukken jaarlijks 120.000 patiëntenfolders, 250.000 vellen briefpapier en 750 verschillende soorten visitekaartjes. Daarnaast zijn er ook nog 1.500 verschillende formulieren in omloop én drukken we ook andere middelen.

Copyshop
Lange tijd hadden we een copyshop in het ziekenhuis, waar een digitaal drukpers stond. Mensen kwamen met een bon langs om drukwerk te bestellen of een jaarverslag in te binden. Door de digitalisering veranderde dit. Er kwam een systeem waarmee mensen digitaal drukwerk gingen bestellen. Die opdrachten kwamen binnen bij onze drukkerij in Dodewaard en gingen daar in productie. Onze aanwezigheid in CWZ was niet langer nodig.

Grafisch én creatief
Sinds 2009 is de grafische industrie gehalveerd doordat organisaties steeds meer bespaarden op drukwerk. Een corporate brochure bijvoorbeeld zie je nergens meer. We hebben toen gekeken naar kansen in de markt. Door ons te ontwikkelen tot een full service communicatie- en marketingbedrijf, zijn we overeind gebleven. We hebben het grafische én creatieve bij elkaar gebracht. Veel klanten komen uit het midden- en klein bedrijf. Naast CWZ zijn ook Rijnstate, DNV GL, Dekra en LEGO onze klant.

Mooi doel
Sinds de Marikenloop van 2012 sponsoren we de stichting Vrienden van CWZ. Voor deze stichting drukken we flyers, posters en banners. Vrienden van CWZ zorgt ervoor dat de patiënt zich thuis voelt in het ziekenhuis en dat het verblijf aangenamer wordt. Dat spreekt ons aan. De patiënt is klant en de klant is koning. Een van de goede doelen van de stichting is het verbouwen van de familiekamers, een mooi initiatief. Uit ervaring weet ik hoe fijn het is wanneer je je als familielid kunt terugtrekken, zonder dat je op een gang zit. De beweegtuin voor kinderen is ook zo’n mooi doel. Het is belangrijk dat mensen zien waar Vrienden van CWZ geld voor werft. Onze banners kunnen daarbij helpen. Het is leuk om te zien dat de uitstraling van de campagnemiddelen afgelopen jaar steeds professioneler geworden. We dragen daar graag aan bij!’