Veelgestelde vragen over het coronavirus

Bekijk eerst de veelgestelde vragen hieronder voordat u contact opneemt. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. Bel CWZ alleen als het dringend is!

Veelgestelde vragen

Om de veiligheid voor patiënten, bezoekers en medewerkers te kunnen waarborgen nemen we een maatregelen voor alle groepen. Daardoor verloopt uw bezoek aan CWZ anders dan normaal. Bij komst naar het ziekenhuis en de buitenpoli's controleren we patiënten, begeleiders en bezoekers op klachten die te maken kunnen hebben met het coronavirus. 

Voorafgaand aan de afspraak in CWZ vullen patiënten 3 keer een vragenlijst in via het patiëntenportaal MijnCWZ: op 3 dagen, 2 dagen en 1 dag voor de afspraak. Zij vullen in of ze corona-gerelateerde klachten hebben. Via deze vragenlijst weten we of zij mogelijk besmet kunnen zijn met het coronavirus. Ook bezoekers en begeleider vullen een vragenlijst in.  Lees hier meer over hoe CWZ veiligheid voorop zet.

Om de veiligheid voor patiënten, bezoekers en medewerkers te kunnen waarborgen nemen we een maatregelen voor alle groepen. Daardoor verloopt uw bezoek aan CWZ anders dan normaal. Bij komst naar het ziekenhuis en de buitenpoli's controleren we patiënten, begeleiders en bezoekers op klachten die te maken kunnen hebben met het coronavirus. Lees hier hoe uw bezoek aan CWZ in tijden van corona verloopt.

Wat vervelend dat u problemen ervaart met de vragenlijst. De vragenlijst voor patiënten staat in het patiëntenportaal MijnCWZ.

Als u geen vragenlijst heeft ontvangen, het niet lukt om de vragenlijst in te vullen of u heeft de uitslag van de vragenlijst niet ontvangen, neem dan contact op de klantenservice op 024 365 73 00, op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur. 

 

Wij vragen u om zoveel mogelijk alleen naar CWZ te komen, tenzij er dringende redenen zijn om toch een begeleider mee te nemen. Dit mag dan maximaal één persoon zijn. Wij kunnen ons voorstellen dat dit bijvoorbeeld op gaat in situaties waar:

  • de patiënt jonger is dan 18 jaar,
  • verward is,
  • minder mobiel is.

Wij gaan er vanuit dat u zelf een afweging kunt maken of het nodig is om begeleiding mee te nemen. In dat geval geldt maximaal één begeleider per patiënt. Als er een begeleider binnen gaat, moet hij voorafgaand aan zijn bezoek deze digitale check doen.

Verplichte voorbereiding

  • Als begeleider moet u thuis deze digitale check doen.
  • Als u een oranje uitkomst heeft, mag u niet mee naar de afspraak.
  • Als u een groene uitkomst heeft, mag u alleen mee naar afspraak als daar een geldige reden voor is.
  • Uw begeleider doorloopt verder bij de controlepost en in het ziekenhuis dezelfde stappen als patiënten.

Kijk voor meer informatie over uw afspraak of operatie hier.

 

Vanwege het coronavirus neemt CWZ extra voorzorgsmaatregelen voor bezoek.

  • Maximaal 1 bezoeker per patiënt per dag.
  • U mag 1 uur blijven.
  • Bezoektijden: in overleg met de afdeling (van 11.00 tot 20.00 uur).

Het kan per afdeling verschillen hoe het bezoek wordt ingepland. Lees hier meer over ons bezoekersbeleid.

U kan altijd een gratis kaartje sturen. 

 

Ja,  patiënten en bezoekers dienen voorafgaand aan hun bezoek een vragenlijst over corona klachten in te vullen.

Verplichte voorbereiding patiënt

  • Vul gedurende drie dagen voor uw afspraak de vragenlijst over corona klachten in (als dat mogelijk is).
  • U vindt de vragenlijst in uw patiëntportaal MijnCWZ.
  • Als u geen vragenlijst heeft ontvangen of het lukt niet om die in te vullen, neem dan contact op met de klantenservice (024 365 73 00, op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur).
  • Neem de uitkomst van uw vragenlijst mee (op uw telefoon of geprint).

Verplichte voorbereiding begeleider/bezoeker

  • Doe vooraf thuis deze verplichte digitale check.
  • U beantwoordt in de digitale check een aantal vragen over uw gezondheid.  
  • Aan het einde krijgt u een advies of u naar het ziekenhuis mag komen.

Vanaf 16 maart zijn veel poliklinische afspraken geannuleerd. Bij een deel van de patiënten die voor het eerst voor een klacht op de poli zou komen is de poliafspraak omgezet in een telefonisch consult. Op advies van de Nederlandse Zorgautoriteit zijn alle eerste polikliniekbezoeken die i.v.m. het coronavirus telefonisch zijn afgehandeld toch als polikliniekbezoek geregistreerd. De hoogte van de factuur wordt niet beïnvloed door het feit of u op de poli geweest bent of een telefonische afspraak gehad heeft.