Afspraak maken, wijzigen of afzeggen

Onze zorgverleners houden spreekuur op de polikliniek. Bijna alle poliklinieken zijn in het hoofdgebouw van CWZ. Een aantal zorgverleners houdt ook spreekuur in de buitenpoli's CWZ Waalsprong en CWZ Druten. U kunt vragen of de afspraak daar kan plaatsvinden.

Maatregelen vanwege coronavirus

Door corona is de gang van zaken in CWZ anders. Lees meer over de maatregelen die we nemen voor uw en onze veiligheid.

Hoe maakt u een afspraak?

  • Een afspraak maakt u per telefoon. Soms kan het ook via deze website.
  • Klik onderaan de pagina op de polikliniek waarmee u een afspraak wilt maken.
  • Meestal kunt u binnen 4 weken terecht. Dit lukt helaas niet altijd.
  • U heeft altijd een verwijzing nodig van uw huisarts of behandelend specialist. Anders vergoedt uw zorgverzekeraar de zorgkosten mogelijk niet.

Afspraakherinnering per sms instellen

CWZ stuurt u graag 48 uur vóór uw afspraak per sms een herinnering op uw mobiele telefoon. In dit sms-bericht staat de datum van de afspraak.

Bij meerdere afspraken op één dag krijgt u alleen een sms- bericht over de eerste afspraak. Controleer altijd uw afsprakenbrief. 

Wilt u een afspraakherinnering krijgen per sms?

  • ga dan naar MijnCWZ, gegevens delen.
  • vul het toestemmingsformulier in en lever dit formulier in bij het ziekenhuis.

Uw afspraak wijzigen of afzeggen

Kunt u niet naar de afspraak met de dokter op de polikliniek? Bel dan zo snel mogelijk de polikliniek om uw afspraak af te zeggen. Er kan dan een andere patiënt in uw plaats komen. U kunt meteen een nieuwe afspraak maken. Klik op de polikliniek onderaan de pagina waarmee u een afspraak heeft.

Een herhaalconsult inplannen

Wilt u een afspraak maken voor een herhaalconsult? Dan kan dit vaak ook per telefoon, e-mail of e-consult in patiëntportaal MijnCWZ. Soms is dit zelfs beter, omdat u dan niet onnodig hoeft te reizen of te wachten. Bespreek dit met uw behandelend zorgverlener of vraag ernaar als u belt voor een vervolgafspraak. Een consult per telefoon, mail of e-consult kost evenveel als een consult op de polikliniek.

Een e-consult inplannen

Een e-consult is een beveiligd bericht in MijnCWZ. Het is een alternatief voor een telefonische afspraak of een afspraak in de spreekkamer. U kunt via een e-consult uw vraag stellen aan uw behandelend zorgverlener.

Uw e-consult met uw vraag komt binnen bij een medewerker van de polikliniek. Deze beantwoordt zelf de vraag als het niet medisch is of stuurt uw vraag door naar de zorgverlener die uw medische vraag kan beantwoorden. CWZ probeert hier binnen 2 werkdagen op te reageren.

Spoedgevallen
Let op! Een e-consult is niet voor spoedgevallen. Bel bij spoed of erger worden van uw klachten met de polikliniek waar u onder behandeling bent.

Een e-consultbericht starten

  • Log in op MijnCWZ.
  • Kies in de menubalk ‘e-consult’.
  • Klik op de knop 'Start nieuw e-consult'.
  • Kies het specialisme naar wie u het e-consult wilt sturen. U kunt alleen kiezen uit de specialismen waar u onder behandeling bent.
  • Het antwoord ontvangt u in MijnCWZ bij ‘e-consult’. Op de startpagina ziet u een melding als u een antwoord heeft gekregen op uw bericht.

Contactgegevens polikliniek