Patiëntverhaal over liesbreukbehandeling

R.Lelieveld, liesbreukbehandeling | CWZ Nijmegen

‘Ik werk voor een organisatie die in heel Europa medische instrumenten levert aan ziekenhuizen. Vroeger heb ik betaald voetbal gespeeld onder andere bij NEC, waardoor ik vaak behandeling voor mijn blessures nodig had. Dus heb ik veel ziekenhuizen van binnen gezien. Ik moet zeggen: CWZ hoort bij de top. Je wordt allervriendelijkst behandeld, de wachttijden zijn beperkt en meerdere bezoeken worden op één dag gepland. 

'Ik kom in vele ziekenhuizen. CWZ hoort bij de top, vind ik. Ook voor liesbreukbehandeling.'
Rob Lelieveld, patiënt CWZ heelkunde

Goed geïnformeerd

Voor de eerste liesbreuk aan de linkerzijde ben ik jaren geleden ‘vreemd gegaan’ in een ander ziekenhuis. Daar waren mijn ervaringen echt minder. Nu was de rechterzijde aan de beurt en koos ik voor CWZ. Tijdens het eerste gesprek werd ik goed geïnformeerd. Ik kreeg folders mee, zodat ik me kon voorbereiden. De wachttijd tot de ingreep was al niet lang, maar ik werd gebeld of ik nog eerder wilde; er kwam plots een plaatsje vrij in het programma.

Mopjes tappen

De sfeer tijdens de ingreep was opperbest. Ik kreeg een ruggenprik en was net zo spraakzaam als anders. Er konden zelfs mopjes worden getapt. Nu zie ik ook altijd alles van de zonnige zijde, misschien scheelt dat. Ik ben nog eenmaal terug geweest omdat de verdikking in mijn lies niet verdween. Dat was heel normaal, vertelden ze. En inderdaad, enkele weken later was het bijna weg. Wat mij betreft alle lof voor het hele team.’ 

Juni 2016

> Naar het overzicht patiëntenverhalen