CWZ gaat poliklinische afspraken waar mogelijk telefonisch doen of uitstellen

12 maart 2020

Dit gebeurt uiteraard alleen als het medisch verantwoord is.

Poliklinische afspraken | CWZ Nijmegen

Om de verspreiding van corona tegen te gaan gaat CWZ afspraken op de polikliniek zoveel mogelijk telefonisch doen of uitstellen. Dit gebeurt uiteraard alleen als het medisch verantwoord is. Als de afspraak verandert, wordt de patiënt gebeld. Zo niet, dan krijgt de patiënt géén bericht. Vriendelijk verzoek om ons alleen te bellen als het dringend is. Dan blijft het ziekenhuis bereikbaar.

Zorgvuldige afweging

Artsen beoordelen elke poliklinische afspraak zorgvuldig. Zo maken ze een verantwoorde keuze voor een van de volgende opties:

  • de patiënt toch zien op de polikliniek
  • de afspraak per telefoon doen
  • de afspraak uitstellen tot nader datum.

Gaat uw afspraak gewoon door? Dan krijgt u géén bericht.

Doe dan vóórdat u naar CWZ komt de digitale check. Aan het einde krijgt u een advies of het verstandig is om naar het ziekenhuis te komen.

Wordt uw afspraak gewijzigd? Dan bellen we u.

U hoeft ons niet te bellen.

Waarom deze maatregel?

Dit is nodig om patiënten en medewerkers zoveel mogelijk te beschermen tegen het coronavirus. Deskundigen adviseren immers om het aantal contacten met medemensen te verminderen om verdere verspreiding van het virus tegen te gaan. De maatregelen zijn strenger dan in het publieke domein, omdat het ziekenhuis moet zorgen dat er voldoende personeel beschikbaar blijft. Ook willen we kwetsbare patiënten beschermen.

CWZ vraagt u om medewerking en begrip

Ook het dringende verzoek om het ziekenhuis alleen te bellen als het echt nodig is.

Lees meer op de pagina coronavirus