Leefstijlpoli

De leefstijlpoli richt zich op verschillende factoren rondom een gezonde leefstijl.

Een gezonde leefstijl is belangrijk voor het lichaam en de geest. Een gezonde leefstijl kan invloed hebben op herstel van behandelingen, maar werkt ook preventief op het gebied van vorming van chronische aandoeningen. Het vermindert de risicofactoren voor hart- en vaatziekten en kan complicaties helpen voorkomen. Daarnaast functioneer je beter en blijf je langer fit door gezond te leven.

Wie zijn we?
In CWZ werken er vier gezondheidscoaches. De gezondheidscoaches helpen patiënten naar een vitaler leven door middel van het geven van een persoonlijk advies. 

Wat doen we?
Wij helpen bij het zoeken naar een geschikte interventie op het gebied van leefstijl. Dit doen we door middel van het voeren van een online gesprek om de wensen en de behoeftes in kaart te brengen. De artsen in CWZ schakelen de leefstijlpoli in voor zaken zoals:

  • Slaap
  • Voeding
  • Beweging
  • Verbinding
  • Ontspanning
  • Alcohol en roken
Toon meer

Bereikbaarheid

024 365 71 54
dinsdag, woensdag, donderdag
8.30 - 16.30 uur

    Video leefstijl in de spreekkamer

    Leefstijlgesprek

    Zorgverleners kunnen patiënten tijdens een bezoek in het ziekenhuis doorverwijzen naar de leefstijlpoli. De gezondheidscoach bespreekt samen met u welke oplossingen er passend voor u zijn als het gaat om leefstijl. Tijdens het gesprek staat u centraal. Na het leefstijlgesprek kunt u worden doorverwezen naar een interventie die samen met u de gewenste doelen gaat behalen.

    Gang van zaken

    • Uw zorgverlener stuurt u door naar de leefstijlpoli.
    • Een medewerker van de leefstijlpoli plant een afspraak in voor het leefstijlgesprek.
    • U ontvangt een vragenlijst. U vult de vragenlijst vóór het gesprek in.
    • Het leefstijlgesprek vindt online plaats.
    • Na het leefstijlgesprek worden er passende adviezen/interventies toegestuurd per mail.
    • Samen met u kiezen we de meest passende interventie. De meeste interventies worden door de zorgverzekeraar vergoed.
    • De leefstijlpoli zorgt dat u aangemeld wordt bij de gekozen interventie.
    • De interventie neemt contact met u op.
    • Na 3 maanden wordt er opnieuw contact met u opgenomen en bepreekt u samen met de leefstijlpoli de gang van zaken.

    Online afspraak

    De gesprekken vinden niet in het ziekenhuis plaats, maar door middel van beeldbellen via het online platform in HiX. Informatie over het beeldbellen, leest u in de handleiding. 

    • Zorg dat u voor de afspraak de vragenlijst over positieve gezondheid en de vragenlijst over kwaliteit van leven heeft ingevuld. Houd de vragenlijsten tijdens de afspraak bij de hand.
    • Zorg dat u een laptop met een werkende camera heeft en dat het geluid werkt. Test dit 5 minuten voordat de afspraak begint, zodat u op tijd klaar bent voor de afspraak.
    • Het kan zijn dat sommige afspraken uitlopen. Blijf dan rustig in de online wachtkamer wachten.
    • Het gesprek is geheel vrijblijvend en kosteloos.

    Handleiding beeldbellen

    Praktische informatie

    Maatregelen corona

    Houd u aan de corona-maatregelen van CWZ om besmetting te voorkomen.

    Wat neemt u mee?

    Bij elke afspraak neemt u mee: een geldig legitimatiebewijs voor identificatie, CWZ-registratiekaart, actueel medicijnoverzicht (AMO), zorgpas.

    Bereid u goed voor

    Bedenk thuis al wat u tijdens uw afspraak wilt vragen. Als u goed op de hoogte bent, neemt u besluiten die passen bij uw persoonlijke situatie. Dit heet samen beslissen.

    Melden bij een Meldpunt

    U meldt zich voor een afspraak bij een Meldpunt. U kunt zich aanmelden met uw identiteitsbewijs bij een aanmeldzuil of bij een medewerker.