Leefstijlpoli

De leefstijlpoli richt zich op verschillende factoren van een gezonde leefstijl.

Een gezonde leefstijl is belangrijk voor het lichaam en de geest. Door gezond te leven:

  • herstelt u beter na behandeling
  • helpt u complicaties voorkomen
  • helpt u chronische aandoeningen voorkomen
  • kunt u het risico op hart- en vaatziekten verminderen
  • verbetert uw functioneren
  • blijft u langer fit en vitaal.

Wie zijn we?
In CWZ werken er vier gezondheidscoaches. Zij adviseren patiënten bij het streven naar een vitaler leven. 

Wat doen we?
Wij helpen zoeken naar geschikte acties op het gebied van leefstijl. In een online gesprek brengen we uw wensen en behoeften in kaart. Denk daarbij aan:

  • slaap
  • voeding
  • beweging
  • verbinding
  • ontspanning
  • alcohol en roken.
Toon meer

Bereikbaarheid

024 365 71 54
dinsdag, woensdag, donderdag
8.30 - 16.30 uur

    Leefstijlgesprek

    Artsen kunnen patiënten tijdens een bezoek in het ziekenhuis doorverwijzen naar de leefstijlpoli. De gezondheidscoach op deze poli bespreekt met u welke oplossingen er passend voor u zijn als het gaat om leefstijl. Na het leefstijlgesprek kunnen we u verwijzen naar een zorgverlener met wie u samen de gewenste doelen gaat behalen.

    Gang van zaken

    • Uw zorgverlener stuurt u door naar de leefstijlpoli.
    • Een medewerker van de leefstijlpoli plant een afspraak in voor het leefstijlgesprek.
    • U ontvangt een vragenlijst. U vult de vragenlijst vóór het gesprek in.
    • Het leefstijlgesprek vindt online plaats.
    • Na het leefstijlgesprek krijgt u passende adviezen toegestuurd per mail.
    • Samen met u kiezen we de meest passende actie/interventie. De meeste interventies worden door de zorgverzekeraar vergoed.
    • De leefstijlpoli meldt u aan voor de gekozen interventie. Er wordt contact met u opgenomen.
    • Na 3 maanden neemt de leefstijlpoli opnieuw contact met u op. Samen bespreekt u hoe het gaat.

    Online afspraak

    De gesprekken vinden niet in het ziekenhuis plaats, maar door middel van beeldbellen.

    • Zorg dat u voor de afspraak de vragenlijst over positieve gezondheid en de vragenlijst over kwaliteit van leven heeft ingevuld. Houd de vragenlijsten tijdens de afspraak bij de hand.
    • Zorg dat u een laptop met een werkende camera heeft en dat het geluid werkt. Test dit 5 minuten voordat de afspraak begint, zodat u op tijd klaar bent voor de afspraak.
    • Het kan zijn dat sommige afspraken uitlopen. Blijf dan rustig in de online wachtkamer wachten.
    • Het gesprek is geheel vrijblijvend en kosteloos.

    Praktische informatie

    Maatregelen corona

    Houd u aan de corona-maatregelen van CWZ om besmetting te voorkomen.

    Wat neemt u mee?

    Bij elke afspraak neemt u mee: een geldig legitimatiebewijs voor identificatie, CWZ-registratiekaart, actueel medicijnoverzicht (AMO), zorgpas.

    Bereid u goed voor

    Bedenk thuis al wat u tijdens uw afspraak wilt vragen. Als u goed op de hoogte bent, neemt u besluiten die passen bij uw persoonlijke situatie. Dit heet samen beslissen.

    Melden bij een Meldpunt

    U meldt zich voor een afspraak bij een Meldpunt. U kunt zich aanmelden met uw identiteitsbewijs bij een aanmeldzuil of bij een medewerker.